De jongere generatie richt zich meer op vernieuwende werkkleding. Snickers werkkleding wordt steeds populairder en heeft bijna het zelfde niveau de zelfde status bereikt als werkkleding merken die al decennia lang bestaan. De ontwerper van Snickers Werkkleding, Matti Viio, werkte voorheen als een elektriciën en weet daarom heel goed waar werkkleding aan moet voldoen om de arbeider de meeste flexibiliteit en functionaliteit aan te bieden. Omdat hij zelf uit de arbeiders branche komt en vooral heel goed wist welke werkkleding niet prettig werkte heeft hij een collectie kunnen ontwerpen die wel prettig voelt voor de werkende mens. Nadat zijn suggesties om werkkleding te verbeteren keer op keer genegeerd werden besloot hij het heft in eigen handen te nemen en zo is zijn merk Snickers geboren.

Snickers is een relatief nieuw merk in de werkkleding branche en het krijgt met de dag een grotere populariteit. Het is momenteel het meest gekozen merk in Europa op het gebied van werkkleding. Wanneer je de werkkleding van Snickers bekijkt begrijp je direct waarom het zo populair is. De vooruitstrevende ontwerpen, de fit, het materiaal gebruik. Er is geen twijfel over mogelijk dat de populariteit alleen maar zal toenemen in de aankomende jaren.

De uitmuntendheid van het merk Snickers spreekt voor zich. Het is gemaakt door een arbeider, voor een arbeider en exact dat was het goal van de ontwerper en oprichter Matti Viio. Hij wilde erkenning voor de gemiddelde arbeider en wilde kleding ontwerpen voor alle arbeiders zodat zij zich prettig in hun werkkleding voelde, genoeg ruimte voor hun gereedschap hadden en de gehele dag met plezier konden werken. Hij zag dat dit ontbrak in de toenmalige werkkleding branche en heeft daarom zijn eigen merk in het leven geroepen.